Ik heb nog maar 3x bestralingen gehad (na borstsparende operatie op 4 juni): op woensdag 16.7, donderdag 17.7 en vrijdag 18.7. Dan 3 dagen niets (want vandaag is het een feestdag) en dus morgen dinsdag 22.7 opnieuw nog tot 13.8.

Sedert gisterenavond, dus 2 dagen na de derde bestraling, heb ik een pijnlijke, warme wat gezwollen borst, roze grote tepel en moeite om te slikken.

Sedert ik deze morgen (maandag 21.7) opstond, ben ik echt heel misselijk en heb ik moeite om te slikken.

Is dat normaal na 3 bestralingen? Ik moet er nog 17 krijgen, ik dacht dat die bijwerkingen pas na 10 à 15 keer kwamen.
Zal dit nog verergeren dan? Want het is nu al echt bijna niet te doen. Zo misselijk!

Hebben jullie ook deze ervaring en wat kan ik doen om dit draaglijker te maken?
Ik heb nu al een Maalox genomen voor de maag.

Dat vroeg ik aan de facebookgroep ‘borstkanker lotgenoten Nederland’ en ‘borstkankergroep België’.

En nu hoop ik daar wat tips te krijgen!

 

Schermafbeelding-2013-05-06-om-15.02.51